top of page

FAQ

De bedoeling van deze FAQ  ("Frequently Asked Questions") pagina is dat het grootste deel van jouw vragen zo snel mogelijk opgelost kan worden. Je vindt een opsomming van de meest gestelde vragen hieronder:

​

  1. Hoe worden de producten gemaakt?

    De bandana's, bowties, halsbanden en leibanden worden stuk voor stuk met de hand gemaakt. Dit maakt dat elk exemplaar op zich uniek is. Wanneer je dus een bandana of bowtie ontvangt die licht afwijkt van de voorbeeldfoto bij de productnaam op de webshop, is dit volstrekt normaal.

    Verder wordt er gewerkt met het oog op duurzaamheid en veiligheid. Zo worden de bandana's voorzien van een velcrosluiting en de bowties van een rekkerband. Tot slot worden de stoffen nauwkeurig geselecteerd. Deze stoffen moeten namelijk aangenaam zijn om te dragen voor jouw huisdier.

     

  2. Uit welke stof bestaat een bandana of bowtie?

    De producten bestaan uit een combinatie van katoen, jersey, mousseline en tricot. De stof waaruit een bandana of bowtie gemaakt werd wordt telkens genoteerd in de productomschrijving. Dit doen we om gerichter de zachtheid en rekbaarheid van de stof de kunnen aanduiden. 

     

  3. Welke maat neem ik voor mijn hond?

    Wanneer je op zoek bent naar een kledingmaat die het beste aansluit bij die van je hond of kat, is het handig dat je weet welke maat je moet kiezen.

    Wanneer je je afvraagt welke maat je het beste uitkiest voor je huisdier raden we aan om je keuze te maken op basis van de nekomtrek, niet op basis van het gewicht van je hond of kat.

    Ga aan de slag met een lintmeter, voorzie ademruimte en tel er dan 2 cm bovenop. Het getal die je uitkomt, is de maat waaronder je huisdier valt. Op de pagina ‘Welke maat neem ik?’ kan je een uitgebreide gebruiksaanwijzing vinden.

     

  4. Of denk je dat het beter een grotere/kleinere maat neem?

    Twijfel je toch nog? Neem dan even een kijkje naar de producten op onze webshop. Daar kan je steeds een foto vinden van een model, welk ras deze hond heeft en de maat die hij/zij draagt. Dit geeft je alvast een indicatie.

     

  5. Hoe komt het dat de ene bowtie/bandana kleiner/groter uitvalt, dan een eerder besteld product?

    Elke bowtie of bandana wordt gemaakt vanuit een voorliefde voor een bepaalde print. Elke print wordt vervaardigd met een bepaalde soort stof. Bij Absolutely Pawfect maken we gebruik van katoen, jersey, mousseline en tricot. Elke soort stof heeft een eigen maximum rekbaarheid. Dit zorgt ervoor dat bepaalde modellen groter/kleiner uitvallen.

    Stikken we een bandana uit jersey-stof? Dan zal de bandana tijdens het stikken door de eigenschappen die het textiel heeft, meerekken en in deze positie blijven. Stikken we een bandana uit katoen? Dan zal de bandana tijdens het stikken niet verplaatsen/uitrekken door de stugge textuur van de stof.

    Daar de producten handgemaakt zijn wijkt elk product met gemiddeld 5% af met een vergelijkbaar product. Dit in combinatie met de soort stof kan er dus voor zorgen dat bepaalde exemplaren enkele cm's kunnen verschillen met elkaar.

    Daarom is het zeer belangrijk om de nekomtrek van jouw hond met een lintmeter op te meten en hierbij + 2 cm te tellen. Zo kunnen we jou bijna 99% zekerheid bieden dat de maat zal passen.

     

  6. Is er een kleinere/grotere maat dan S/L?

    Ja, maar deze zijn niet te koop tussen de standaard maten die je kan raadplegen op de webshop van Absolutely Pawfect. Staat je maat er niet tussen? Wens je een kleinere of grotere maat? Neem dan contact met ons op door een e-mail met de nodige informatie te zenden naar absolutelypawfectbelgium@outlook.be.

     

  7. Mijn hond heeft een tussenmaatje, wat nu?

    Na het opmeten van jouw hond zijn/haar maat kan je tot de conclusie komen dat hij/zij tussen twee maten in valt. Indien dit het geval is, adviseren we om de maat groter te kiezen en bij de notities in de bestelling de exacte nekomtrek mee te geven. Zo kunnen wij namelijk een langere velcro aan de bandana bevestigen, om de zekerheid te bieden dat de bandana op zijn kleinste sluiting , niet te groot is voor jouw hond.

     

  8. Hoe was ik mijn bandana of bowtie?

    Kocht je een bowtie? Dan is het aan te raden om de strik in lauw water te weken met een koffielepel sodakristallen. Daarna goed uitspoelen en op kamertemperatuur laten drogen.

    Kocht je een bandana? Dan is het aan te raden om de bandana onder de kraan met koud water af te spoelen en zachtjes uit te wringen. Steek nooit de bandana in een was hoger dan 30 graden, noch in de droogkast.

    Wat met hardnekkige vlekken op mijn bandana? Week dan opnieuw je bandana in lauw water met een koffielepel sodakristallen. Daarna goed uitspoelen en op kamertemperatuur laten drogen.

     

  9. Mijn product is kapot, wat nu?

    Bestelde je een product die onder de categorie bandana's, bowties, halsbanden of leibanden valt? En ondervind je breuk binnen de 14 dagen na het ontvangen van je bestelling? Dan kan je contact met ons opnemen om een retour/omruiling van het product aan te vragen.

    Na ontvangst van het geretourneerde product wordt deze nagekeken, hersteld of wordt er een nieuw exemplaar opgestuurd. Indien noch herstelling, noch omruiling mogelijk zijn, wordt er een terugbetaling voor het bestelde product uitgevoerd.

    Ondervind je breuk na het herroepingstermijn van 14 dagen? Dan kunnen de producten enkel omgeruild, hersteld of terugbetaald worden in geval van een productiefout.

    Neem vooraleer u het product retourneert contact met ons op via e-mail of het contactformulier. En voeg duidelijke foto's van het product toe, zodat wij de nodige stappen voor u kunnen ondernemen (ruilen, herstellen of terugbetalen).

    Gelieve bij retournering steeds het retourneringsformulier af te printen en ingevuld mee op te sturen.

    Opgelet: indien blijkt dat de breuk veroorzaakt werd ten gevolge van verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of instructies voor de was, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik, kan u geen beroep doen op het herroepingsrecht of een terugbetaling.

    Ruilen kan enkel indien het product nog op voorraad is, herstellen is enkel mogelijk indien het om een handgemaakt product uit de collectie van Absolutely Pawfect gaat (geen externe partners).

    Het recht op herstelling, vervanging of terugbetaling vervalt bij elk gebrek dat binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling door de koper gemeld wordt.

     

  10. Hoe wordt mijn pakketje geleverd?

    Afhankelijk van de door jou gekozen leveringsmethode wordt het pakket aan huis geleverd of in een afhaalpunt.

     

  11. Welke verzendmethodes zijn er beschikbaar?

    - Thuislevering: Het is mogelijk om online bestellingen te plaatsen die thuis geleverd dienen te worden (België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Italië en Engeland). Wij streven ernaar om uw bestelling binnen de week te leveren, maar hou rekening met onverwachte vertragingen door wachttijden bij de pakjesdienst.

    Er zijn 2 opties: thuislevering met TRACK&TRACE (volg je zending), verzekerde thuislevering (bescherm jezelf tegen schade of verlies).

    - Ophalen in Brakel: Ophalen in Brakel op afspraak is mogelijk. Het pakket wordt voorbereid en u krijgt een vaste datum en tijdstip waarop u de bestelling kan afhalen. Dit gebeurt aan de voordeur en wordt in een zak aan u overhandigd.

    - Toevoegen aan eerdere bestelling (laat bestelnr. achter in notities): u kan uw order laten toevoegen aan een eerder geplaatste bestelling. Deze bestelling wordt dan samengevoegd aan het ordernummer dat in de notities werd achtergelaten.

    - Cadeaubon: elke bestelling bestaande uit enkel en alleen een cadeaubon wordt kosteloos naar de Koper verzonden.

     

  12. Lever je ook buiten België?

    Bestellingen worden geleverd in de volgende landen: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Frankrijk en de Verenigde Staten.

     

  13. Hoe lang duurt het voordat ik mijn order ontvang?

    Van zodra wij jouw betaling ontvangen hebben, wordt het order binnen de 3-5 werkdagen verwerkt en aan de pakjesdienst overhandigd. Hou rekening met een levertermijn van 2-5 werkdagen dagen vanaf het moment u een verzendbevestiging ontvangen heeft.

    Opgelet: voor pre-orders gelden andere verzendtermijnen.

     

  14. Hoe wordt de verzendkost berekend?

    We streven ernaar om het pakket z.s.m. aan de koerierdienst te overhandigen. Om de verzending zo goed  mogelijk te laten verlopen, werken we met de verzendservice van ‘MyParcel’. Zij bepalen op basis van het aantal verzonden pakketten per jaar, de verzendkost per pakket per bestelling.

    De verzendkost is afhankelijk van de gekozen verzendoptie en het land waarin uw bestelling geleverd dient te worden. De kost bedraagt min. €5,52 en max. €18,99.

    Bij bestellingen geleverd door Bpost wordt er door Bpost een servicekost van €0,70 gerekend, deze kost zit inbegrepen bij de verzendkost.

    Tot slot wordt bij het bepalen van de verzendkost de 21% BTW reeds gerekend.

    We proberen de verzendkost zo veel mogelijk te drukken en houden u op de hoogte van eventuele tariefverhogingen bij de pakjesdienst.

     

  15. Kan ik een product retourneren?

    Ja, je hebt als koper het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling zonder opgave van redenen een product te ruilen of retourneren.

    Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt, slechts kort houdbaar zijn of beschadigingen door de koper aan het product werden aangebracht.

    De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de koper of een door de koper aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

    Om het product te retourneren dient u binnen de 14 dagen na de in ontvangstname van uw bestelling een retourlabel aan te maken via de retourlink in uw verzendbevestiging van ‘MyParcel’. Vervolgens download u het retourformulier die u rechts onderaan de webshop kan vinden of via deze knop.

    Indien u geen retourlink ontvangen hebt van 'MyParcel' kan u via een koerierdienst naar keuze zelf een verzendlabel aanmaken. Zend het retour  samen met het retourformulier in een stevige verzenddoos naar volgend adres:  ‘Absolutely Pawfect, Molenhoekstraat 50, 9660 Nederbrakel’. Opgelet: de bijgevoegde informatie in uw verzendmail van uw bestelling is standaardinformatie vanuit de dienstverlening van de koerier, maar daarom niet steeds van toepassing. 

    De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de koper. 

    Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Absolutely Pawfect zich het recht voor om de koper aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de koper dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, zonder beschadigingen of gebruikssporen kunnen samen met de factuur of het aankoopbewijs worden teruggenomen.

    Als goederen uit hun verpakking zijn gehaald en bijvoorbeeld gebruikt zijn, is terugzenden niet meer mogelijk. 

     

  16. Ik heb een product geretourneerd, wanneer ontvang ik een terugbetaling?

    Indien je de overeenkomst herroept, zal Absolutely Pawfect alle tot op dat moment van de koper ontvangen betalingen, exclusief de standaard leveringskosten, aan de koper terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat Absolutely Pawfect de retour heeft ontvangen. Zie de bijkomende uitleg in het retourformulier.

     

  17. Wat zijn de betalingsmethodes?

    U kan gebruik maken van volgende betalingsmethoden: Mastercard, Maestro, Visa, bankoverschrijving, Paypal en iDeal.

     

  18. Ik heb een Maestro kaart, maar de webpagina vraagt om mijn CVV code.

    Wanneer je betaalt met een Maestrokaart zal er een vak ‘CVV’ tevoorschijn komen. Daar in verschillende landen de Maestrokaart niet over een CVV-code beschikt, kan dit een probleem vormen. In dat geval vul je de cijfers ‘000’ in en voltooi je de bestelling.

     

  19. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na het plaatsen van mijn bestelling.

    Oops, het lijkt alsof er wat is misgelopen. Neem zo spoedig als mogelijk contact met ons op door een e-mail te zenden naar absolutelypawfectbelgium@outlook.be. Probeer de situatie zo goed als mogelijk uit te leggen.

     

  20. Kan ik de producten ook offline kopen?

    Ja, je kan Absolutely Pawfect een aantal keer per jaar met haar collectie op verschillende evenementen vinden. Je kan deze data en locaties steeds terugvinden in de agenda.

    Sinds november 2022 beschikken we over een eigen fysieke winkel waar je de volledige collectie (uitgezonderd van producten op bestelling) kan kopen: Serpentestraat 29, 9660 Brakel (centrum).

     

  21. Staan alle producten steeds online?

    Ja, de volledige voorraad wordt steeds ter beschikking gesteld. Nieuwe items worden regelmatig aan de webshop toegevoegd. Deze kan je raadplegen onder de sectie ‘Nieuwe collectie’.

     

  22. Komt het product dat ik wil terug in voorraad?

    Omdat we bij Absolutely Pawfect werken met beperkte oplages, komt een bepaalde maat of model niet altijd terug in voorraad. We willen namelijk de klanten hun bestelde producten uniek houden door het aanbieden van limited edition collecties.

     

  23. Wanneer komen er nieuwe modellen online?

    Om de collectie rijkelijk gevuld te houden, voegen we regelmatig een nieuw model toe aan de webshop.

    De collecties worden telkens per seizoen (winter, lente, zomer, herfst) gelanceerd.

    We kondigen de lancering van nieuwe modellen steeds aan op de sociale media accounts van Absolutely Pawfect of via de nieuwsbrief.

     

  24. Ik wil graag een ontwerp op bestelling laten maken. Kan dit?

    Ja, het is mogelijk om jouw eigen ideeën in de realiteit om te zetten! Wil je een bandana met een unieke tekst, voor een specifieke gelegenheid, etc.? Neem dan gerust contact op door een e-mail te zenden naar absolutelypawfectbelgium@outlook.be. We helpen je graag verder om op zoek te gaan naar een oplossing voor jouw verzoek!

     

  25. Mijn hond heeft zulke lange oren, kan je me ook een ander model bowtie maken?

    Ja, we beschikken over een reserve voorraad aan stof die het mogelijk maakt om op vraag bowties te creëren. Neem gerust contact op door een e-mail te zenden naar absolutelypawfectbelgium@outlook.be. We helpen je graag verder om op zoek te gaan naar het ideale model voor je hond!

     

  26. Verkoop je ook harnasjes?

    Neen, we verkopen geen harnasjes.

     

  27. Mag ik een foto van mijn hond/kat met het product naar je toe sturen?

    Ja natuurlijk! We doen stiekem een vreugdedansje bij het zien van jullie leuke foto’s. Je mag een foto doorsturen naar volgend e-mailadres: absolutelypawfectbelgium@outlook.be.

     

  28. Wil Absolutely Pawfect me een product cadeau doen voor mijn giveaway?

    We krijgen vaak de vraag om gratis producten weg te geven voor een giveaway of om te promoten als influencer. Jammer genoeg is Absolutely Pawfect een startup die nog niet over de middelen beschikt om gratis producten uit te delen. Gelieve hier begrip voor te hebben!

    Regelmatig doen we onze trouwe klanten een plezier door zelf een giveaway of actie op onze sociale media accounts te plaatsen

​

Stond jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op door een e-mail te zenden naar absolutelypawfectbelgium@outlook.be.

bottom of page